Psichologo patarimai kenčiantiems nuo valgymo sutrikimų

Prieš skaitant patarimus rekomenduojame tam pasiruošti.


1. Būk sąžiningas sau, neapgaudinėk savęs.

Jeigu turi valgymo sutrikimą, žinai, kad jis yra apimantis ir reguliuojantis visą tavo laiką ir kasdienybę: mintys apie maistą, (ne)valgymo planavimas, organizavimas, slėpimas, svorio, savo vaizdo veidrodžiuose sekimas, savęs smerkimas ir t.t. yra tai, kas užpildo bet kokius laiko tarpus. Tai, kad tu pats valdai valgymo sutrikimą, kad jis praeis savaime, kad tik tu pats vienas jį įveiksi – tėra iliuzija, trukdanti pradėti sveikti. Pripažinimas, kad turi valgymo problemų ir tau reikia pagalbos, yra pirmas žingsnis sveikimo link.

2. Atsigręžk į kitus žmones, nelik vienas.

Dauguma valgymo sutrikimų turinčių žmonių patiria gilų vienatvės jausmą, vedami gėdos ir valgymo sutrikimo, kaip galinčio užpildyti vidinę tuštumą, kuriamos iliuzijos patys užsisklendžia nuo aplinkinio pasaulio. Paradoksalu tai, kad pasveikimas nuo valgymo sutrikimo be kitų žmonių yra neįmanomas. Kaip ir daugelio kitų psichologinių sunkumų, taip ir valgymo sutrikimų įveikos atveju kelias iš kančios veda per atvirumą, kalbėjimą apie savo sunkumus su kitais. Turėk savo palaikymo komandą (šeimos narius, artimus draugus, psichologą), iš kurios prireikus galėtum sulaukti pagalbos.

3. Turėk viltį.

Sveikimas nuo valgymo sutrikimų daugumai yra ilgas ir banguojantis, laikotarpius be valgymo sunkumų keičia atkryčiai, kurių metu dažnai nusvyra rankos, ima atrodyti, kad tai niekada nesibaigs, kad nebepajėgsi atlaikyti dar vienos duobės. Primink sau, kad eilinis „paslydimas“ tėra viena iš privalomų gijimo stadijų, padėsiančių dar geriau save pažinti bei sustiprėti. Žinok – viltis išgyti visada yra.

 
Parašykite
Paskambinkite
Žemėlapis
Apie